allrisk@upcmail.hu
06 20 449 7700
Bejelentkezés
  • Céginformáció
  • Székhely
    2370 Dabas, Szent István tér 1/d.

  • Levelezési cím
    2370 Dabas, Szent István tér 1/d.

  • Telefon
    06204497700

  • Fax
    0629360555

  • E-mail
    allrisk@upcmail.hu

  • Ügyvezető
    Kancsárné Nyúl Éva

  • Adószám
    13836157213

  • Cégjegyzékszám
    1309110382

Gépjárműkár KGFB/Casco
Utolsó módosítás: 2017.03.24

Gépjármű kárrendezés folyamata

Kérjük, ügyeljen az alábbi határidők betartására:
KGFB
  • A biztosított 8 napon belül köteles saját biztosítójának a balesetről a bejelentést megtenni.
  • A károsult 30 napon belül köteles kárigényét a károkozó biztosítójának bejelenteni.
    CASCO
  • A casco biztosításban leírtaknak megfelelően (általában 2 munkanap)
    (Külföldön bekövetkezett káresemény bejelentésének határidejét a hazaérkezés időpontjától kell számítani.)

1. Kárbejelentés
    Kárbejelentését megteheti irodánkban személyesen, telefonon és emailen is.

2. Kárfelvétel
   
A  Kárszakértő a kárfelvételi megbízás beérkezésétől számított 1 munkanapon belül felveszi Önnel a kapcsolatot, hogy a szemle helyét és időpontját egyeztessék.
 
A kárfelvételre az Ön által megadott címen, 3 munkanapon belül kerül sor.
 
Kárfelvételkor kérjük, hogy a következő, kárrendezéshez szükséges dokumentumokat készítse elő a Kárszakrtő számára:
•    baleseti bejelentő (kék-sárga) vagy rendőrségi igazolás
•    kárbejelentő nyomtatvány
•    forgalmi engedély fénymásolata
•    vezető jogosítványának fénymásolat (annak, aki a balesetkor a gépjárművet vezette)
•    gépjármű törzskönyvének fénymásolata
•    cégek esetén az aláírási címpéldány fénymásolatát és a kárügyben eljáró személy részére szóló meghatalmazást is kérünk.

3. Kárszámítás, káranyag összeállítása
   
A Kárszakértők a szemlét követő 48 órán belül elkészíti a kárszámítást és megküldi azt a kárfelvétel fotóival és jegyzőkönyvével együtt az illetékes biztosítótársaság számára.

A kárrendezés további folyamata , így a jogalap elbírálása, fizetési kötelezettség-vállalás, valamint a kártérítés kifizetése a biztosító-társaságok jogosultsága és feladata. A Kárszakértő Iroda a kárügy jogalapját illetően nem tud felvilágosítást adni.

Kárrendezési módok:

Amennyiben a jármű gazdaságosan javítható, vagyis nem totálkáros, Ön a következő két lehetőség közül választhat:
 

a. Egyezségi kárrendezés

Kárszakértő a kárfelvételt követően kalkulációt készít a várható javítási összegről.

Amennyiben Ön a kiszámolt összeget elfogadja, vagyis ebből fedezni tudja gépjárműve javítását, azt a biztosító társaság egyéb bizonylat benyújtása nélkül megtéríti az Ön részére. Kárkifizetés kizárólag rendezett jogalap esetén történhet.
 

b. Számlás kárrendezés

Ebben az esetben a Kárszakértők által készített - és Önnek átadott - kárfelvételi jegyzőkönyvet vagy kalkulációt szíveskedjék átadni az Ön által választott javítóműhely számára, majd a javítóműhely által készített számlát kérjük, juttassa el a Biztosítóhoz.

A benyújtott számlák számfejtése (ellenőrzése) két-három munkanapot vesz igénybe.
 

c. Totálkár
 
Amennyiben a jármű gazdaságosan nem javítható, a sérült gépjármű értékelését a Kárszakértő eljuttatja a kárt rendező biztosító társaság számára.
Ebben az esetben a kár összegére vonatkozó információt kizárólag a biztosító társaságok nyújtanak. Legkorábban a kárfelvételt követően egy hét múlva érdeklődhet a biztosítónál a kiszámolt összeg felől. Kérjük, hogy a roncs értékesítése előtt szíveskedjen az érintett biztosító társasággal egyeztetni.

4. Kifizetési javaslat
A Kárszakértő totálkár esetén automatikusan, egyezségi kárrendezés esetén a beérkezett egyezségi nyilatkozat, számlás kárrendezés esetén a beérkezett számla alapján tesz kifizetési javaslatot a kárfelvételt megrendelő biztosító társaság felé. A kártérítési összeg kiutalása a biztosító társaság feladata.

Pótszemle:
Bizonyos esetekben az Ön gépjárművének olyan sérülései is lehetnek, melyek a kárfelvételkor nem láthatóak, csak az autó megbontását követően derülnek ki. Ilyen esetben Ön vagy a javító pótszemlét kérhet a gépjárműre.
A pótszemle igényt a Biztosítónál vagy a Kárszakértőnél is bejelentheti telefonon, vagy e-mailben. Pótszemlét követően a kárszakértő új, a pótszemlével módosított kárszámítást készít.
 
A kárrendezés dokumentumai
 
Az alábbi lista tartalmazza azon dokumentumok listáját, melyekre a biztosító társaságoknak a kár rendezéséhez szükségük van. Kérjük, hogy ezeket a dokumentumokat minél előbb adja át kárszakértőnknek, hiszen ezzel lerövidítheti a kárrendezés idejét!

  • Baleseti bejelentő (kék-sárga) eredeti példánya vagy rendőrségtől kapott eredeti iratok (Amennyiben ezek eredeti példányát kárbejelentéskor az illetékes biztosítónál már leadta, kérjük ezek másolatát szíveskedjék kárszakértőnknek a kárfelvételkor átadni.)
  • Kitöltött gépjármű-kárbejelentő (Minden esetben ki kell tölteni, a baleseti bejelentő nem helyettesíti.)
  • Forgalmi engedély másolata
  • Jogosítvány másolata (kivéve, ha a gépjármű parkolt)
  • Törzskönyv másolat vagy banki meghatalmazás (Hitelezett gépjármű esetén a hitelező cég meghatalmazása, mely a kárösszeg felvételére is jogosít, valamint a hitelező cég aláírási címpéldányának másolata. Néhány finanszírozó csak a kárfelvétel után, a kárfelvételi jegyzőkönyv bemutatására adja ezt ki)

Cégek esetén a következő dokumentumok is szükségesek:

  • Aláírási címpéldány másolat
  • ÁFA nyilatkozat
  • Bankszámlaszám
  • Meghatalmazás kárügyintézésére a kárügyben eljáró személy részére.

A szemle során a kárszakértők tájékoztatást adnak arról, hogy milyen esetleges további dokumentumok szükségesek még a kár rendezéséhez.
 
Ezek leggyakrabban a következők: 

  • Javítási számla és kalkuláció vagy egyezségi nyilatkozat
  • Rendőrségi határozat (amennyiben rendőrségi intézkedés történt).

Abban az esetben, ha a fenti iratok nem állnak rendelkezésre a kárfelvételkor, az a kárrendezés elhúzódásához vezethet.

Minden jog fenntartva © 2013 All Risk Bróker Biztosítási Alkusz Kft.
Készítette: SK Trend Kft
Verzió: 1.0.162
Utolsó frissítés: 2018.05.09